Monday, September 15, 2014

Hatice: Saha Sorumlusu

PAYLAŞIN

Yeter ki Fırsat Verilsin

Hatice Cam

Hani Arşimet’e mal edilen bir söz vardır; “Bana bir kaldıraç verin, dünyayı yerinden oynatayım” diye… Kadınlar da fırsat verilince mucizeler gerçekleştiriyorlar. Bu mucizelere 10 yıllık AÇEV çalışmalarında birçok kez tanık oldum.

Bir tanesi beni hala etkiliyor.

Adına “Gülsüm” diyelim. Okuma yazma kurslarımızdan birine gelen kadınlardan biriydi o. İlk temel okuryazarlık kursumuzda tanıdım. Sonrasında teknoloji destekli ileri okuryazarlık kursumuzda karşıma çıktı. 32-33 yaşlarında, ufak tefek, esmer, iri siyah gözlü, üç çocuklu bir kadın. Aslen Urfalı ancak uzun zamandır Adana’da yaşıyor. Tüm kursiyerlerimiz gibi o da zamanında – türlü nedenlerle- okula gönderilmemiş. Büyük bir hevesle devam ettiği kursta sınıfın okumayı söken ilk öğrencisi oldu. Bu başarı ona yetmeyecekti. Ortaokul diploması almak, çalışmak istiyordu. İleri okuryazarlık kursundan sonra Halk Eğitimi Merkezi’nden ilkokul diplomasını aldığı zaman ki sevincini görmenizi isterdim. İnanın profesörlüğe hak kazanan hiçbir akademisyen Gülsüm kadar mutlu olmamıştır. Ya açık ortaokula kaydolup kitaplarıyla sınıfa geldiği gün!

Kitapları bir çocuk okşar gibi okşayıp seviyordu. Kızı da o yıl ortaokula başlayacağından “Birbirimize destek olur, beraber çalışırız.” diyordu. Ancak O, okulu kızından önce, iki yılda tamamladı. En büyük hayali bir anaokulunda çalışmaktı. Gönüllü eğiticimizin yardımıyla hayali gerçekleşti.

Şimdi ortaokul mezunu olan Gülsüm, özel bir anaokulunda yardımcı personel olarak çalışıyor.
Tags: ,

0 comments:

Post a Comment

 

Popüler Alıntılar

Okuma yazma öğrendikten sonra, ilkokul diplomamı aldım şimdi ortaokulu dışarıdan tamamlamak için sınavlara giriyorum. Ayrıca, kendime ait küçük bir iş yeri işletmeye başladım, tüm hesaplarımı kendi başıma yapabiliyorum.
- Fatoş, Okuryazar Kadın

AÇEV için koşuyorum çünkü okuma yazma kurslarının toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadının özgürleşmesi yolunda atılacak ilk ve en önemli adım olduğunu düşünüyorum.
- Itır Erhart, Koşucu

Yeni Postlar

Anne Çocuk Eğitim Vakfı

1993 yılından bu yana AÇEV, eğitimde fırsat eşitliği ilkesinin hayata geçirilmesi, çocuk kadar çocuğun yakın çevresinin de desteklenmesi ve eğitimin bir yaşam boyu sürekli kılınması amacıyla, bilimsel temellere dayanan eğitim programları geliştirmekte ve bu eğitim programlarını kurmuş olduğu işbirlikleri ile toplum hizmetine sunmaktadır. Gerçekleştirdiği tüm yüz yüze eğitim faaliyetleri ile AÇEV 823.000’den fazla katılımcıya ulaşmış, 10.200’e yakın eğitimci yetiştirmiştir.
Copyright © AÇEV'le Koşuyorum | Adım Adım | Designed by Templateism.com