Tuesday, November 25, 2014

Fatoş: Saha Danışmanı ve Destekçi

PAYLAŞIN

Fatoş Dayıoğlu

AÇEV İzmir Saha Danışmanı

Adım Adım Koşusu'na kaydımı müracaat tarihinin son günü  gerçekleştirdim. Son ana kadar kafamda "Nasıl katılırım?, Gücüm yeter mi?, İzmir'den İstanbul'a nasıl giderim?" gibi sorular vardı hep. Kaydımı yaptırdıktan sonra, yoğun bir koşturmacanın içerisindeyken maratona nasıl hazırlanırım düşüncesi beni rahatsız etmeye başlamıştı. Maratona kaydımı yapmadan önce 24 Eylül'de 12.sini gerçekleştirdiğimiz geleneksel İzmir Tülay Aktaş Güçbirliği Karşılıksız Hizmet Ödülleri toplantısında  Adım Adım kurucularından Sevgili Renay Onur ile tanışmıştım. Maratona kaydımı yaptırdıktan sonra da hemen ona haber verdim. Renay Bey, beni oldukça yüreklendirdi. Bana bir antreman programı önerdi. "Pazartesi dinlen, Salı 5 km yürü, Çarşamba dinlen, Perşembe 5 km yürü ,Cuma 5 km yürü, Cumartesi 5km'den 9 km'ye kadar çık, Pazar da istediğin sporu yap" dedi. Tabii bu programı uygulamam her ne kadar imkansız gibi gözükse de ben antrenmanlarımı düzenli olarak yapmaya gayret gösterdim.

Maratondan bir gün önce İzmir'den İstanbul'a yola çıktım. Çok heyecanlıydım. 10km parkurunu bitirip bitiremeyeceğimi çok merak ediyordum. Cumartesi gecesi heyecandan uyuyamadım. Ya İstanbul'da trafiğe takılırsam, ya yetişemezsem, onca kalabalığın içerisinde AÇEV ekibini bulamazsam ve koşuya katılamazsam... Adım Adım'a, AÇEV'e, bağışçılarıma mahçup olursam...

Maraton günü geldi çattı ve AÇEV balonlarının altında tüm ekip ile buluştuk. Çok güzel bir ortam, çok kalabalık, rengarenk insanlar,kırmızılar,yeşiller,maviler,turuncular,beyazlar. Hepsinin yüreği  iyilik için çarpıyor.

Start verildi... Koşmak istiyorum,ama çocuklarıma da verdiğim bir söz var."Vallahi kesin yürüyeceğim koşmayacağım yavrularım." (Korkuyorlar tabi 64 yaşında anneleri bu yaşta neler yapıyor diye.) Kendimi frenleyerek yürüyorum. Şansıma yanımda yürüyen bir arkadaşımın bana ihtiyacı olduğunu hissediyorum, onu yalnız bırakmamalıyım düşüncesi ile ben de yürüyorum. Boğaz köprüsü üzerinden geçiş müthiş bir şey etrafındaki kalabalık ve amaçlarımız. Düşünüyorum...Bu yaşıma kadar yaptığım çalışmalar, dokunduğum insanlar... AÇEV okuma yazma saha çalışmaları sırasındaki kadınların yüzlerindeki ilk endişe, umutsuzluk güvensizlik ve kursa katıldıktan sonraki mutluluk, güven, ışıltı... Bunları düşünmek bana bu parkuru bitirmek için gerekli olan tüm motivasyonu veriyor....


Evet bitti... 2 saat 12 dakika sonra finishteyim... Olsun bitirdim ya, verdiğim sözü tuttum ya, kimseye mahçup olmadım, olmayacağım, tuttuğun yola devam Fatoş! Çok huzurlu ve mutluyum...
Tags: ,
 

Popüler Alıntılar

Okuma yazma öğrendikten sonra, ilkokul diplomamı aldım şimdi ortaokulu dışarıdan tamamlamak için sınavlara giriyorum. Ayrıca, kendime ait küçük bir iş yeri işletmeye başladım, tüm hesaplarımı kendi başıma yapabiliyorum.
- Fatoş, Okuryazar Kadın

AÇEV için koşuyorum çünkü okuma yazma kurslarının toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadının özgürleşmesi yolunda atılacak ilk ve en önemli adım olduğunu düşünüyorum.
- Itır Erhart, Koşucu

Yeni Postlar

Anne Çocuk Eğitim Vakfı

1993 yılından bu yana AÇEV, eğitimde fırsat eşitliği ilkesinin hayata geçirilmesi, çocuk kadar çocuğun yakın çevresinin de desteklenmesi ve eğitimin bir yaşam boyu sürekli kılınması amacıyla, bilimsel temellere dayanan eğitim programları geliştirmekte ve bu eğitim programlarını kurmuş olduğu işbirlikleri ile toplum hizmetine sunmaktadır. Gerçekleştirdiği tüm yüz yüze eğitim faaliyetleri ile AÇEV 823.000’den fazla katılımcıya ulaşmış, 10.200’e yakın eğitimci yetiştirmiştir.
Copyright © AÇEV'le Koşuyorum | Adım Adım | Designed by Templateism.com